25 Eylül 2015 Cuma

Tess Gerritsen

Merhabalar,

Şimdi biraz Tess Gerritsen den söz etmek istiyorum. Dahiliye uzmanı başarılı bir hekimken, romanlarını yazmaya odaklanabilmek için hekimliği bırakmış. Çok da iyi yapmış, çünkü şu ana kadar 3 kitabını okudum ve ba-yıl-dım. Bir polisiye sever olarak daha önce neden hiç okumadığımı kendime sormuyor değilim hani :((




Ilk tanıştığım kitabı Karanlığın Ayak Izleri.


Mayıs ayında okumuştum.  Kapağından da anlaşıldığı gibi, cinayet, gerilim ve soluksuz katil arayışı olacağını düşünmüştüm.  Düşündüğüm gibi de oldu ama bir de yanında ekstra romantizm ve aşk da eklendi. E artık düşünün nasıl güzel olduğunu :)

Konusuna da değinecek olursak eğer;  Tavistock kardeşler küçükken ajan olan annesi ve babası öldürülür ve cinayetleri ört bas edilir. Kardeşleri emekli casus olan amaçları büyütür.  Berly Tavistock amcasının verdiği bir partide annesiyle babasının ölümleriyle ilgili bir takım şeyler duyar ve aynı partide tanıştığı CIA ajanı Richard Wolf la tanışır. Bu Berly için dönüm noktası olur ve bundan sonra olaylar başlıyor.

Ben kitabı bir solukta okumuştum ve bütün kitaplarını okumaya karar verdim.

Rizolli&Isles serisini çok merak ediyordum. Bir gün D&R da arkadaşımla dolaşırken aklıma geldi. Gidip baktığım da ne göreyim Tess' in kitapları 9.90 Tl. Tabiki hemen 5 kitabını aldım indirimden ama Rizolli serisi Cerrah la başlıyordu ve indirimde değildi. Sağolsun canım arkadaşım bana cerrahı hediye etti. Tabiki benim mutluluğum çifte kavrulmuş oldu 😍


Cerrah müthiş bir kitaptı.  Hala tadı damağımda diyebilirim. Oldukça gerçekçi ve sıkmayan betimlemeler müthişti. Kurgu şahaneydi. Tıbbi terimleri okurken zorlanmama bile takılmadım. Kitaptan çok bahsetmeyeceğim çünkü kesinlikle okumalısınız. Tavsiyem Cerrah la başlayın çünkü asıl kahramanımız Jane Rizolli yi bu kitapla tanıyorsunuz. Kitabı bitirir bitirmez ardından Çırak a başladım.



Çırak da, otopsi doktoru Isles ile tanışıyoruz. Bu kitabı da uzun uzun anlatmayacağım. Söylemeden geçemeyeceğim konu ise Dr. Isles. Bu kadından etkilenmemek sanırım mümkün değil. 

Rizolli daha Cerrah ın etkisinden kurtulamadan, bu sefer de karşına Çırak çıkıyor.  Açıkçası kitabı okurken, bu olayları, cinayetleri nasıl birbirine bağlayacak diye çok düşündüm ama Tess kusursuz kurgusuyla müthiş bir final yaptı. Üstelik bu kitapta sanırım bir aşkta doğdu kahramanımız Rizolli için.  Merakla diğer kitaplarını okumayı bekliyorum.

Bu arada güz okuma şenliğine katıldım ve serinin 3. Kitabı Günahkarı da aralara sıkıştırdım :)) 

 Rizolli&Isles serisinin sanırım bir de dizisi varmış ama ben kitapları bitirmeden izlemek istemiyorum.  Kitaplar biter bitmez diziyi de izleyeceğim. 

Benim Tess ile tanışmam böyle oldu. Bu tanışma için geç kaldığıma üzgünüm ama geç olsun güç olmasın değil mi ? 

Unutmadan bir de Martı Yayınları hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum. Bu yayın evini seviyorum. Çok güzel indirimleri oluyor. Kapak tasarımlarını beğeniyorum. Sevdiğim yazarların kitapları sizden çıkıyor ama Allah aşkına artık şu imla hatalarına biraz dikkat edin ya hu. Kelimeyi ikiye bölmeler mi istersin, devrik cümleler mi istersin ne ararsan var. Düşünün ki bunlara rağmen vazgeçmiyorum ama biraz da bize saygınız olsun lütfen. Eminim benim gibi düşünen bir çok kişi vardır. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder